NOVINKY

arr3** Exkluzivní výhodný věrnostní program **Vážení přátelé, pacienti, zákazníci, Lékárna Plus je součástí sítě MAGISTRA LÉKÁRNY, která je... arr3Homeopatická poradnaHomeopatická poradna ...

KONTAKTY

LÉKÁRNA PLUS
náměstí SNP č. 32
Brno
tel: +420 545 219 756
lp@apatykaplus.cz
www.apatykaplus.cz
skype: lekarnaplus

ANKETA

Preferujete lékárnu v místě bydliště?

Ano Ano 46% Nevím Nevím 18% Ne Ne 19% 17%

RENDEZ-VOUS PRO VAŠE ZDRAVÍ » Jak nepřibrat o svátcích

Jak nebřibat o svátcích aneb tipy na Vánoce


Vánoční svátky u většiny z nás probíhejí ve stylu velkého hodování a lenošení u televize a dívání se na pohádky. Abychom si Vánoce užili a
přesto nemuseli mít výčitky svědomí, postačí pár jednoduchých zásad: nepřejídat se a hýbat se. Další tipy jak zvládnout svátky jsou níže.

 

Odlehčené štědrovečerní menu

Štedrovečerní menu vypadá ve většině českých domácností stejně. Rybí plévka, smažený kapr a bramborový salát.


Smažený kapr

Kapr je relativně tučná sladkovodní ryba, jeho maso je chutné a lehce stravitelné. Smažením se do potraviny nasákne další velké množství tuku, které znásobí kalorickou hodnotu. Navíc při smažení vznikají trans-mastné kyseliny, které mají špatný vliv na kardiovaskulární systém.

Kapra je proto vhodnější dusit, připravovat v páře nebo péct v alobalu. Maso je pak krásně šťavnaté a obsahuje jen zdravé omega 3-nenasycené mastné kyseliny, které jsou v rybím mase obsaženy přirozeně.

Bramborový salát.

Místo klasické majonézy lze použít bílý jogurt nebo zakysanou smetanu.

 

Vánoční cukroví

Cukroví obsahuje velké množství cukru, tuku a bílé mouky. Bílý cukr můžeme nahradit zdravějšími alternativami za včelí med, třtinový cukr, melasu nebo javorový sirup. Vhodné jsou také alternativy vánočního cukroví s ovesnýma vločkama, pohankovou moukou nebo celozrnou moukou. Mouku bílou a celozrnou nebo pohankovou lze použít při pečení v poměru 1:1.

 

Alkohol

Během Vánoc a vánočních svátků se často konzumuje i značné množství alkoholu a sladkých nápojů. Nejvíce kalorické jsou různé likéry, tvrdý alkohol a slazené limonády, především kola.

Nejvhodnější je popíjet v přiměřeném množtví bílé víno nebo vinný střik. Z nealkoholických nápojů pak neperlivá voda, ředěné 100% ovocné
džusy a čaje.

 

Přejídání

O svátcích bychom se měli snažit jíst pestře a střídmě. Přejídání bychom se měli vyhnout úplně. Z bohatě prostřeného stolu může na talíř naložit vše co máme rádi, ale v malém množství. Obecně i o svátcích platí jíst 4x – 5x denně menší porce. Pravidelná strava je dobrá pro správné fungování zažívacího traktu a nezbytná pro hubnutí a udržení hmotnosti. Trávení velkého množství tuků a cukrů je pro naše zažívání
velmi zatěžující.

Vánoční tabuli můžeme obohatit o exotické ovoce jako je granátové jablko, čerstvý ananas nebo fíky.

 

Pohyb

Naprosto nejdůležitějsí je mít nějaký pohy, klidně postačí procházy. Nebo můžete jít bruslit, lyžovat, cokoliv co vás baví. Budete se cítit lépe a také vám to pomůže k rychlejšímu trávení.