NOVINKY

arr3** Exkluzivní výhodný věrnostní program **Vážení přátelé, pacienti, zákazníci, Lékárna Plus je součástí sítě MAGISTRA LÉKÁRNY, která je... arr3Homeopatická poradnaHomeopatická poradna ...

KONTAKTY

LÉKÁRNA PLUS
náměstí SNP č. 32
Brno
tel: +420 545 219 756
lp@apatykaplus.cz
www.apatykaplus.cz
skype: lekarnaplus

ANKETA

Preferujete lékárnu v místě bydliště?

Ano Ano 43% Nevím Nevím 19% Ne Ne 20% 18%

RENDEZ-VOUS PRO VAŠE ZDRAVÍ » Zásady zdravého hubnutí
Zásady zdravého hubnutí

Zásady zdravého hubnutí

 

Hodně lidí a to především ženy se snaží zhubnout pomocí různých diet, vynecháním například příloh u hlavních jídel nebo vynecháním večeří. Tohle je bohužel cesta hubnutí s jojo efektem. Pokud chcete opravdu zhubnout a váhu si udržet je to běh na dlouhou trať. Je třeba změnit životní styl, jíst pravidelně a vyváženě a když se k tomu přidá trocha pohybu výsledek je zaručen :)

 

Jak tedy zhubnout?

1. Jezte pravidelně 5x denně (snídaně, svačina, oběd, svačina, večeře). Nevynechávejte žádné jídlo, tak předejdete pocitům hladu. Uvidíte, že i porce sníte menší pokud budete jíst pravidelně. Večeře by měla být 3 až 4 hodiny před spaním (je hloupost jíst poslední jídlo v pět hodin odpoledne, když chodíte spát v jedenáct hodin, pak zákonitě budete mít hlad a bude vás honit mlsná).

2. Jídelníček musí být rozmanitý a chutný. Jezte také dostatek zeleniny (asi 400g denně) a ovoce. Zeleninu si dopřejte k hlavním jídlům, ovoce jako doplněk ke svačinkám (samotné ovoce zasytí jen na krátko)

3. Dostatečný pitný režim. Na 1 kg své hmotnosti byste měli vypít denně minimálně 30 ml tekutin. Tudíž obecně se doporučuje 2 – 2,5 l/den. Při zvýšené zátěži (sportování, zvýšeném pocení, v létě) se doporučuje 3 – 5 l. Nejvhodnější jsou obyčejné vody, střídané s minerálními vodami, nejlépe bez bublinek. Můžete také popíjet ovocné,zelené čaje či bylinkové čaje. (Káva, černý čaj, alkohol se do tekutin nezapočítávají.)

4. Pravidelný pohyb. Pokud  nejste zvyklí pravidelně se hýbat začněte pomalu např. chůzí. Postupně se bude zvyšovat vaše kondička a můžete vyzkoušet i jiné pohybové aktivity. Důležité je najít si to, co vás baví.

Nejvhodnější způsoby zvýšení pohyb.aktivity:

  • Chůze (schody místo výtahu, využití MHD, procházky)
  • Aerobic, power joga, aquaaerobic
  • Plavání a jízda na kole

5. Stanovte si reálné cíle. Nechtějte zhubnout hned. Půjde-li váha příliš rychle dolů, hrozí ztráta svalové hmoty místo tukové, a to není vhodné. Hubnutí není o drastických dietách a přísných zákazech. Když máte chuť na nějaký dortík, klidně si kousek dejte a vychutnejte si ho, potom si dejte lehčí večeři.

6. Nevrhnout se do hubnutí po hlavě. Pokud nejste zvyklí jíst 5 x denně, ale třeba jen dvakrát, bude pro vás problém ze dne na den toto změnit. Je dobré se naučit nejdříve snídat, klidně jen něco malého a postupně přidávat další jídla. To stejné platí i pro pohybové aktivity, začít pozvolna a zvyknout si na pravidelný pohyb.

A hlavně - nic si nevyčítejte. Pokud zjistíte, že jste udělala něco, čeho teď litujete, nehoďte vše za hlavu. Dělejte jako by se nic nestalo a pokračujte ve svém režimu, jak jste se naučila.

 

CLA – konjugovaná kyselina linolová

redukce tukové tkáně a nárůst svalové hmoty

  • doporučené dávkování je většinou 2-3 tobolky denně po dobu minimálně 3 měsíců (užívá se během jídla nebo po jídle)
  • průměrná denní dávka 4 g, nejméně 3 měsíce

 

Karnitin

podporuje činnost svalstva, chrání svaly po nadměrné námaze proti poškození a bolesti

karnitin ovlivňuje spalování tuků ze stravy, účinek při kombinaci redukční stravy a civčení

průměrná dávka 1-2 g denně, vyšší dávkování může způsobit průjem

zdravých (vasodilatační účinek ? lepší zásoba O2)

  • snižuje akumulaci kyseliny mléčné a šetří
  • nebyl zjištěn významnější vztah k lepšímu výkonu

 

23. 2. 2012, Bc. Petra Hellingerová